Příběh Luboš Sladký, Krotitelé dluhů (21. září 2021)

Tento díl vypráví o panu Sladkém a jeho podnikání. Vyrábí speciální metodou chlazené jídlo. Podnikání se dařilo do prvního lockdownu v roce 2020, kdy se totálně zastavilo. Jak se podařilo situaci vyřešit, jaký je současný stav a rady doporučené Davidem naleznete v tomto článku.


Příběh Luboš Sladký, Krotitelé dluhů

1. díl 5. série pořadu Krotilelé dluhů České televize vypráví příběh pana Sladkého a jeho podnikání: vyrábí speciální metodou chlazené jídlo, které je možné skladovat i několik měsíců a zároveň si jej vychutnat později jako čerstvé.

Podnikání se dařilo, ale finanční situace se zhoršila s prvním lockdownem v roce 2020, spojeným s celosvětovou pandemickou situací Covid-19. David v rámci tohoto příběhu pomáhal najít panu Sladkému novou cestu a příležitosti v jeho podnikání. Využil k tomu mj. marketingového specialistu, který poskytl rady v oblasti, na jaký segment klientů se soustředit a proč je důležité aktivně zákazníky oslovovat. Rozebíral cenotvorbu a finanční část podnikání, která souvisela s podnikatelskými úvěry.

Co se dělo, jak na to pan Sladký reagoval, to si můžete prohlédnout na stránkách České televize, viz odkaz: 1. díl 5. série Krotitelé dluhů - Luboš Sladký

Reakce pana Sladkého po odvysílání jeho dílu

Podařilo se mi telefonicky spojit s panem Sladkým přibližně po týdnu po odvysílání jeho dílu. Telefonát uvodil slovy: „Já jsem toho měl tolik, že telefon teď není můj kamarád.“

Dle jeho slov se od našeho posledního setkání změnilo: „Vrátili se větší zákazníci a všichni se snažej dohnat výpadky. Ti, co přežili, tak makaj a masírujou obchod, takže nestíháme.“

Rozjeli e-shop, který funguje a prodává jídla pana Sladkého: www.nase-kuchyn.cz

Co se podařilo? Mám radost, že pan Sladký spustil e-shop a dal o sobě vědět novým zákazníkům. Teď má šanci svou kvalitu nabídnout více lidem. Co je ale důležitější, že větší segment zákazníků mu může pomoci v podobné situaci jako byla v roce 2020, kdy se jeho podnikání téměř zastavilo, protože jeho odběratelé museli zavřít své provozy. Naopak řada lidí zůstala doma a objednávali si jídlo, bohužel ne od pana Sladkého, protože nebylo jak.

Doporučuji ještě upravit ceny: např. boloňské špagety za 95 Kč je opravdu skvělá cena, ale trochu nízká proti trhu. Bylo by dobré zvýšit ceny v průměru o 20 %. Zvýšením ceny sice může dojít ke snížení poptávky, ale to v tomto případě, kdy pan Sladký nestíhá jídlo vyrábět pro uspokojení požadavků trhu, není překážkou. Jeho podnikání tak bude zase o něco efektivnější a bude moci dříve splatit některé drahé úvěry.

 

Publikováno: 21.09.2021


Čtěte také:

Sberbank, pozor na refinancování

FacebookGlosy

Pozor, nepodlehněte klamu a polovičatým informacím, které bohužel zaznívají i z médiích! Refinancování úvěrů Sberbank nebude vhodné ve všech případech a jediným řešením. Aktivně se můžete…

Sberbank, pozor na refinancování

Volá Klientské centrum pojišťoven

FacebookGlosy

Kdo jsou a proč volají? Mám osobní zkušenost z tohoto týdne, kdy mi volali. Jak to dopadlo? Více v následujícím příspěvku. Aktivně se můžete zúčastnit facebookové diskuse.

Volá Klientské centrum pojišťoven

Jak si nížit daňový základ 2021

FacebookGlosy

David komentuje na E15, jak si snížit ještě do konce roku daňový základ, a to formou darů, jejichž odpočet byl pro letošek značně navýšen, nebo odpočtem úroků z hypotéky, kde se limit…

Jak si nížit daňový základ 2021