Příběh Luboš Sladký, Krotitelé dluhů (21. září 2021)

Tento díl vypráví o panu Sladkém a jeho podnikání. Vyrábí speciální metodou chlazené jídlo. Podnikání se dařilo do prvního lockdownu v roce 2020, kdy se totálně zastavilo. Jak se podařilo situaci vyřešit, jaký je současný stav a rady doporučené Davidem naleznete v tomto článku.


Příběh Luboš Sladký, Krotitelé dluhů

1. díl 5. série pořadu Krotilelé dluhů České televize vypráví příběh pana Sladkého a jeho podnikání: vyrábí speciální metodou chlazené jídlo, které je možné skladovat i několik měsíců a zároveň si jej vychutnat později jako čerstvé.

Podnikání se dařilo, ale finanční situace se zhoršila s prvním lockdownem v roce 2020, spojeným s celosvětovou pandemickou situací Covid-19. David v rámci tohoto příběhu pomáhal najít panu Sladkému novou cestu a příležitosti v jeho podnikání. Využil k tomu mj. marketingového specialistu, který poskytl rady v oblasti, na jaký segment klientů se soustředit a proč je důležité aktivně zákazníky oslovovat. Rozebíral cenotvorbu a finanční část podnikání, která souvisela s podnikatelskými úvěry.

Co se dělo, jak na to pan Sladký reagoval, to si můžete prohlédnout na stránkách České televize, viz odkaz: 1. díl 5. série Krotitelé dluhů - Luboš Sladký

Reakce pana Sladkého po odvysílání jeho dílu

Podařilo se mi telefonicky spojit s panem Sladkým přibližně po týdnu po odvysílání jeho dílu. Telefonát uvodil slovy: „Já jsem toho měl tolik, že telefon teď není můj kamarád.“

Dle jeho slov se od našeho posledního setkání změnilo: „Vrátili se větší zákazníci a všichni se snažej dohnat výpadky. Ti, co přežili, tak makaj a masírujou obchod, takže nestíháme.“

Rozjeli e-shop, který funguje a prodává jídla pana Sladkého: www.nase-kuchyn.cz

Co se podařilo? Mám radost, že pan Sladký spustil e-shop a dal o sobě vědět novým zákazníkům. Teď má šanci svou kvalitu nabídnout více lidem. Co je ale důležitější, že větší segment zákazníků mu může pomoci v podobné situaci jako byla v roce 2020, kdy se jeho podnikání téměř zastavilo, protože jeho odběratelé museli zavřít své provozy. Naopak řada lidí zůstala doma a objednávali si jídlo, bohužel ne od pana Sladkého, protože nebylo jak.

Doporučuji ještě upravit ceny: např. boloňské špagety za 95 Kč je opravdu skvělá cena, ale trochu nízká proti trhu. Bylo by dobré zvýšit ceny v průměru o 20 %. Zvýšením ceny sice může dojít ke snížení poptávky, ale to v tomto případě, kdy pan Sladký nestíhá jídlo vyrábět pro uspokojení požadavků trhu, není překážkou. Jeho podnikání tak bude zase o něco efektivnější a bude moci dříve splatit některé drahé úvěry.

 

Publikováno: 21.09.2021


Čtěte také:

Psa i kočku se vyplatí pojistit

AktuálněDavidMédiaPojištění

David Kučera na iDnes komentuje, že pojištění psů a koček v Česku obvykle zahrnuje léčbu nemocí, úrazů a pojištění odpovědnosti až do dvou milionů korun. Dodává však, že pro desetileté psy…

Psa i kočku se vyplatí pojistit

Z města na venkov: Myslela jsem,…

AktuálněDavidMédia

David Kučera komentuje na Flowee, že současný trend, kdy ženy přivádí na svět své první dítě ve třiceti letech i později, vede k tomu, že ženy na rodičovské dovolené více uvažují o vlastním…

Z města na venkov: Myslela jsem, že ušetřím, ale realita je jiná

Uznání nemoci z povolání je…

AktuálněDavidPojištění

David Kučera na iDnes komentuje, proč se firma pojišťuje proti riziku nemoci z povolání nebo pracovního úrazu, uvádí také proč je nutné žádost týkající se uznané nemoci nejdříve…

Uznání nemoci z povolání je byrokracie